Bomagasinet Arendal BBL
Skjermvisning av appen

Enklere å dele

Sociale er skreddersydd for deling og kontakt mellom beboere i borettslag og sameier. Glem Facebookgrupper, sms-er, snapper og mylderet av kanaler – med Appen Sociale har dere alt som trengs!

Det er snart to år siden BBL Pivotal lanserte appen Sociale. Målene med appen var flere: Det var viktig å skape en arena som gjør det lettere å snakke med – og gjøre ting sammen med naboen, samt å bidra til delingsøkonomi og bedre ressurs-utnyttelse. Den praktiske reservasjonskalenderen i appen gjør også at det blir mindre manuell organisering og administrasjon ved utleie og arrangement.

– Vi ser mer jevnlig bruk og at flere og flere tar i bruk Sociale. Det er helt klart en større interesse for appen nå. Vi får tilbake-meldinger om at appen gjør det enklere å komme i kontakt med naboen, og det er hyggelig. Det er flott om Sociale kan bidra til mer fellesskap og samhold, samt å gjøre nabodeling enkelt, sier Christina Drage, Customer Success Manager i BBL Pivotal.

Bilde av beboer Ingvar og Thea Christine Romsås.
Ingvar bor i Nytorvet og bruker Sociale. Her er han sammen med Thea Christine Romsås som er ansvarlig for Sociale i boligselskapet. (Foto: Privat).

Lav månedspris

Hun forteller at det for borettslag og sameier koster mellom 10 og 20 kroner i måneden pr. boenhet å ta i bruk Sociale. Appen er da åpen for alle som bor i boligselskapet, og man når naboene og de som hører til, ved å logge seg inn enten via vipps eller med mobilnummeret. Dersom det er flere boligselskap som ligger tett, er det mulig å koble seg sammen i Sociale. Da får beboerne tilgang til enda flere tilbud og fellesgoder.

Bilde av beboer Ingvar og Christina Drage.
Ingvar i samtale med Christina Drage. De er på den store fellesterrassen i Nytorvet. (Foto: Privat).

Populært i Gjøvik

Nytorvet i Gjøvik stod ferdig i februar/mars i fjor. Her er det 128 boenheter, i en kombinasjon av selveier og andelsleiligheter. Nytorvet hadde fokus på å bruke appen Sociale helt fra starten av, og har fått til stor aktivitet. 120 brukere har registrert seg, og da er det mange muligheter enten man ønsker å arrangere noe, lage en gruppe eller har noe å dele.– Vi har vært opptatt av å ta i bruk digitale løsninger, og vi anbefaler Sociale. Vi tror den hjelper beboerne med å bli kjent med hverandre – det blir lavterskel å treffes, sier Thea Christine Romsås, som er varamedlem i styret og ansvarlig for Sociale.

Lykkes med Sociale

Suksesstips fra Thea: 1. La en ressursperson ha ansvar og hjelpe folk i gang. Det kan være en i styret eller en annen.
2. La det være aktiviteter og innhold å finne i appen helt fra starten. ••

Funksjoner:

•   Booking av fellesrom og – utstyr
•   Administrere utlån til naboen
•   Lage grupper som folk kan bli med på
•   Invitere til felles aktiviteter
•   Innlogging via vipps eller mobilnummer

Bilde av Christina Drage.
Christina Drage. (Foto: BBL Pivotal).

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.